Le jeudi 17 mai 2018, les BeCommerce Awards seront décernés au Palais des Colonies à Tervuren. Outre les neuf prix du jury, BeCommerce donne l’occasion au public de voter pour leur site favori par secteur. Le gagnant du « Meilleur eCommerçant de Belgique» sera candidat belge lors de la cérémonie européenne du commerce électronique (Global E-Commerce Summit) qui se tient les 25 et 26 juin à Barcelone.
«Je suis ravie de constater avec quelle intensité le jury a débattu des candidatures, garant de la qualité et l’importance des prix BeCommerce”, confie Sofie Geeroms, Managing Director de BeCommerce. “BeCommerce veut au travers de son travail et de ses prix inciter les entreprises à prendre plus d’initiatives digitales”.
E-commerce, une importance capitale pour l’activité économique
Les entreprises nominées représentent un exemple et une inspiration pour permettre aux secteurs de se réinventer et d’offrir de nouvelles expériences et services aux clients. L’e-commerce est d’une importance capitale pour la compétitivité, l’emploi et l’évolution de l’activité économique du pays.
“L’enjeu du bon développement du commerce digital en Belgique est plus que jamais d’un intérêt majeur; ceci explique et justifie la nécessité de mettre la barre d’évaluation à la hauteur des attentes des consommateurs, aujourd’hui et demain“, mentionne Boeckx.
Meilleur « magasin starter » en ligne de Belgique
Le prix « Starter Award » récompense les magasins en ligne qui existent depuis moins de deux ans sur le marché belge de l’e-commerce. Les nommés sont : Vavabid, Lesara et Afwerkingshop.
Meilleur magasin en ligne Start-up de Belgique
Le prix « Start-up Award » récompense les magasins en ligne qui existent depuis moins de deux ans en tant magasin en ligne « pure player » sur le marché belge. Les nommés sont : PharmaPets, Modern Blocks et Plantiful.
Meilleur magasin mobile en ligne de Belgique
Les tablettes et les smartphones font partie intégrante de la vie quotidienne. Le prix « Mobile Award » récompense les sites internet et/ou applications mobiles des magasins en ligne. Les nommés sont : Proximus, Belfius et De Bijenkorf.
Meilleur magasin en ligne transfrontalier
Le prix « Cross-Border Award » récompense les e-commerçants qui sont actifs dans au moins deux autres pays européens. Les magasins en ligne doivent avoir été développés dans la langue du pays dans lequel ils sont actifs, être situés en Europe et appliquer une stratégie pour conquérir plusieurs marchés en Europe. Les nommés sont : VakantieVeilingen, Newpharma et Vente-exclusive.com
Meilleur magasin en ligne écologique de Belgique (Green Circular)
Le prix « Green Circular Award » récompense les magasins en ligne avec des projets verts. Les nommés sont : De Bijenkorf, Replace Direct et BeeDrop.
Meilleur magasin en ligne Omni-Channel
Le prix « Omni-Channel Award » récompense les magasins en ligne « click & brick » qui intègrent les deux « Business Models » du monde hors ligne (bricks) et du monde en ligne (clicks). Les nommés sont : Cassis, Belfius et Decathlon.
Meilleure plateforme web de partage collaboratif de Belgique
Le prix « Collaborative Sharing Platform Award » récompense les plateformes P2P pour des produits et des services. Le nommé est DriveNow Belgium.
Meilleur magasin en ligne de Belgique
Le magasin en ligne qui obtient les meilleurs résultats pour les prix du public et du jury de professionnels se verra attribuer l’« Overall Belgium Award ». Pour pouvoir concourir, ce magasin en ligne doit exister depuis plus de 2 ans et avoir réalisé une avancée significative au cours de la période 2017-2018.
Ronald Boeckx – President
E-commerce Pioneer – Entrepreneur – Ex-CEO e5 Mode
Ronald is e-commerce pioneer, retail expert, investor and chairman of multiple e-commerce start-ups and founder of various companies such as Cadofrance.com and Royalgifts.com. He is Senior Advisor at data company Inoopa and former CEO of Belgian fashion chain e5 mode. He also co-founded aquarelle.be/nl/de, one of the first Belgian online flower shops.
Anneleen Boullart
Lecturer Business Management Artevelde University College Ghent
Anneleen teaches Market Research and E-Commerce at Artevelde University College Ghent in several national (KMO-management) and international programmes (International Business Management, International Entrepreneurship). She is involved in the new postgraduate programme ‘Digital Business Transformation’ and functions as
organizer and coach of Business Plan Bootcamp. Her marketing background and previous work as Marketing Research Manager at online marketing research company InSites Consulting lead to her to conducting projects for big brands like BOSE, Phillips Lighting and LinkedIn. She is particularly passionate about consumer insights, consumer-centric solutions, immersing technologies & business idea coaching.
Damien Jacob
Head of RETIS – Professor in web strategies, e-Commerce and e-Business
Active for over 25 years in the field of ICT, Damien is an expert in e-commerce and e-marketing, certified “RENTIC” and “Fit4Digital”. He heads the consulting firm RETIS. RETIS acts as a facilitator for the development of e-business projects for SMEs, starters and traders (both in Btoc and BtoB), acting as an “architect” of e-commerce projects (strategy and commercial development), being neutral in relation to service providers. He is also a lecturer and trainer in 4 high schools and universities in Belgium and France (e-commerce, e-marketing and digital law courses: www.prospectic.be). He has published “e-commerce: Best Practices for Success” (Editions Edipro).
Julie Nazerali
Expert Anti Trust Lawyer – Artificial Intelligence /Legal Tech Strategist – Non Executive Board Member – Investor
Founder and Managing Partner of DAC Beachcroft LLP’s Brussels Office, built an international legal practice that spanned a breadth of business sectors, advising on complex, high value, commercial transactions. Holding several non executive board memberships. Passionate about mentorship (Aspire Foundation to aspiring female leaders from the public sector and INSEAD Women in Business Mentor). International Board Member of Lead-In, an independent not for profit Belgian organisation for leaders, by leaders. Interested in innovation in the legal industry.
Benoît Octave
Digital Trendwatcher
Benoît helps promoting startups as well as established companies in the digital world. Having spent 17 years (from 1995 to 2012) with WPP as a wireless Evangelist, Benoît launched OgilvyInteractive in Brussels in 1995. Ten years later, he started feeding the Telco and Digital Task Forces for OgilvyOne worldwide, which helped coworkers understand, conceive and execute strategies in mobile, digital and social media marketing. Prior to joining WPP, Benoît spent 8 years as Liaison Agent between Apple, Inc. Advanced Technology Group (ATG) in Cupertino and high end prepress manufacturers in Europe. He has a weekly column in ‘la Libre Entreprise’ covering e-commerce issues as well as mobile, digital and social media marketing.
Edouard Seynaeve
E-commerce creator (with Prestashop)
Edouard is the founder of Wepika, a Prestashop dedicated e-commerce agency (Wepika focuses on growing SMEs such as J&Joy, Kewlox, eFarmz, Chacon, …). During his free time he also launched Café Numérique (Tech discussions between the conference and the bar), RueDuWeb (coworking space) and LeanFund (seed fund).
Matthieu van der Schueren
Managing director Twinbox
Matthieu is a driven transformation consultant and general manager specialised in business growth and turnaround. He is passionate about opportunities created by technology in day-to-day business. He is managing director of Twinbox, delivering large transformation projects and newco developments in B2C and B2B2C industries. He is currently leading the major business & technology turnaround of Standaard Boekhandel & Club. Over the last years, the company has been working on the set-up and launch of Distriplus’ eCommerce platform and organisation, the development of the digital & CRM program of Delhaize, B2B eCommerce platform of Turbo’s Hoet Group, the customer interaction app of Ethias insurance, the card & payment strategy of Keytrade Bank, or the digital customer journey for Toyota Motors across Europe. Matthieu is co-founder of smartconnect.eu and one2three.be.
Michel Vermaerke
Finance, Banking and Telco Executive – Chairman Klarafestival
Michel has been an Executive for more than 25 years in the world of finance, banking and telco. Successfully leading teams, organisations and projects around the transformation of industries, companies and functions has been at the core of his activities and competences. From 2005 till October 2017, he was CEO of Febelfin, the Belgian financial sector federation. Before (1996-2004), he was Secretary General, General Counsel and Head of the Staff functions at Belgacom (today Proximus); and prior to this telco experienced, he held similar functions at Cedel, today Clearstream, the international Clearing and Settlement Institution for internationally traded securities (1990-1996).
Besides his business roles and responsibilities, he strongly believes in committing oneself for the common and greater good. As such, among other functions, he is the chairman of the classic music broadcast Klarafestival (since 2008), and since its inception 15 years ago, he is also independent board member of the Antwerp based Hospital Group, ZNA (Ziekenhuisnetwerk Antwerpen).
Dans un monde saturé d'informations, le storytelling visuel émerge comme un moyen puissant de capter l'attention et d'engager les émotions.…
On a tous déjà tenté notre chance à des concours alléchants, avec des cadeaux plus fous les uns que les…
Utilisant les Pixel Buds Pro depuis leur sortie, je me demandais ce que Google allait bien pouvoir nous concocter avec…
Lorsque l’on pénètre dans une maison, chaque détail, des couleurs choisies aux objets disposés, raconte une histoire. La décoration intérieure…
Une fois n’est pas coutume, comme je teste actuellement un smartphone Google (le Google Pixel 9 Pro Fold), j’en profite…
Présentation de Melbet Bénin Dans le monde dynamique des paris en ligne au Bénin, Melbet a émergé comme un concurrent…